KEP İK® Nedir?
Türkiye’de ilk olarak TÜRKKEP AR-GE merkezi tarafından geliştirilen KEP İK®; insan kaynakları yönetimi gereği şirket çalışanlarına iletilmesi gereken tüm resmî evrakların, KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) üzerinden yasal ve hukuki olarak geçerli şekilde ulaştırılmasını sağlayan bir uygulamadır. İnsan kaynakları süreçlerinde geleneksel yöntemlerle zaman, iş gücü ve yüksek maliyet gerektiren resmî evrak gönderimi işlemleri, TÜRKKEP’in KEP İK® uygulaması ile elektronik ortamda hızlı ve güvenli bir şekilde ilerler.
Bulut ya da yerinde kurulum olarak çalışabilen KEP İK® uygulaması; ücret hesap pusulası (bordro), tayin ve görevlendirme iletileri, sözleşme, fazla mesai yazısı, fesih ve ihtar işlemleri gibi insan kaynaklarına dair tüm resmî evrak işlemlerinin elektronik ortam üzerinden iletilmesine ve imzalanabilmesine imkân sağlar. Böylece kâğıt, baskı, kırtasiye, kargo ve arşiv gibi maliyetlerden ciddi oranda tasarruf edilir ve işlemler de büyük hız kazanmış olur. İnsan kaynakları ve çalışanlar arasındaki evrak işlemlerinde kâğıt ve kargo ihtiyacının ortadan kalkması ağaçların kesilmesini önleyerek çevreyi korurken, karbon ayak izinin azalmasına da imkân sağlamış olur.